Direct aan de slag
Wil je als werkgever alles weten over de matchingtool, het stage- en traineeship prikbord en de geautomatiseerde vacature-crawler? Of wil je weten hoe het platform verder werkt? Hier vind je antwoord op al je vragen.
WRK.frl/ bevat héél veel functionaliteiten. Hoe werkt het allemaal? En hoe zorg je dat je optimaal gebruik kan maken van het bedrijfsprofiel, de matchingtool, het stage- en traineeship-prikbord en de geautomatiseerde vacature-crawler? Bekijk onze video's of lees het even rustig na!
Bedrijfsprofiel
Met een goed bedrijfsprofiel maak je je extra zichtbaar voor werk(zoek)enden én andere bedrijven en organisaties. En dat is heel eenvoudig! Je kiest je eigen huisstijl kleur, kan jezelf letterlijk 'op de kaart' zetten via de locatie(s) en je kan eenvoudig de sustainable development goals toevoegen waar je als organisatie aan bijdraagt. Dit is vooral voor de jongere doelgroep heel herkenbaar, aangezien dit erg belangrijk wordt gevonden en hier vanuit de scholen veel mee wordt gewerkt.
"We hebben het makkelijk gemaakt om je bedrijfsprofiel snel naar een mooi niveau te brengen. Zo kan je ook als kleinere organisatie jezelf aantrekkelijk neerzetten."
Zo laten we met de bedrijfsprofielen samen zien dat er héél veel werk en mooie bedrijven en organisaties in Friesland te vinden zijn, zodat je hier je hele loopbaan terecht kan. Onderaan deze pagina vind je alle praktische uitleg over hoe het bedrijfsprofiel werkt.
Vacatures
Als bedrijf is het mogelijk om vacatures te plaatsen op WRK.frl/ voor het werven van je eigen collega's. De vacature kan je aanmaken in het bedrijfsprofiel, deze komt dan in ons systeem op 'wachtend' te staan. De vacature wordt dan goedgekeurd en zodra dat gebeurd is dan is de vacature zichtbaar op het platform. En het mooie is: alle vacatures via WRK.frl/ zijn automatisch vindbaar via Google Jobs. Dus weer extra zichtbaarheid voor alle Googlegebruikers! Enne, wie is dat niet?
Goed om te benadrukken is dat wij geen inzicht in de gegevens van sollicitanten hebben. De verantwoordelijkheid om te reageren op sollicitaties ligt dus volledig bij werkgevers. WRK.frl/ kan dus ook geen contact opnemen met werkzoekenden.
Automatische vacature-scraper
Vanaf nu kan je vacatures ook automatisch laten plaatsen via de geautomatiseerde vacature-scraper. We werken eraan om alle bedrijven die een account aanmaken automatisch te scrapen. Elke nacht worden dan alle vacatures verzameld die op de vacaturepagina van je eigen website staan en automatisch doorgeplaatst naar WRK.frl/. Op die manier proberen we de vacatures op WRK.frl/ altijd up-to-date te houden en heb jij er als werkgever geen omkijken meer naar!
Matchingtool
Jaja, de matchingtool is echt het paradepaardje van WRK.frl/. En dat komt doordat er ontzettend veel mogelijk is! De matchingtool is ontwikkeld door 150 young professionals en HR managers, en bevat vragen die er volgens deze experts echt toe doen. De matchingtool gaan we de komende tijd door ontwikkelen tijdens events, zodat hij volledig up to date blijft. Gaaf hè? We kunnen je de matchingtool uitleggen, maar het allerleukste is het om het zelf eens uit te proberen.
Test de matchingtool nu zelf uit!Met de matchingtool hebben werkzoekenden binnen mum van tijd een overzicht van de bedrijven en organisaties die bij hen passen op basis van organisatiecultuur, structuur en waarden. Door te matchen op bedrijfsniveau krijg je veel duurzamere matches, aangezien een cultuur veel langer mee gaat dan een functie. Klassieke vacatureteksten geven hier vaak weinig inzicht in, terwijl dit héél belangrijk wordt gevonden door werkzoekenden.
"Twee derde van de werkzoekenden vindt bedrijfscultuur het allerbelangrijkste bij het zoeken van een nieuwe baan."
En het leuke is: de matchingtool kan ook ingezet worden als toegangsticket voor evenementen! Zo wordt de matchingtool bij het event GoGetters North gebruikt om te bepalen welke werkgevers en werk(zoek)enden bij elkaar terechtkomen in de escaperoom. Wil je dit eens uitproberen? Dat kan! We helpen je graag verder via info@wrk.frl.
Kopje koffie?
WRK.frl/ is er om alle drempels weg te nemen tussen werk(zoek)enden en mooie werkgevers in Friesland. Daarom hebben we een supermakkelijke functie toegevoegd: kom in contact voor een kop koffie! Stel: een werkzoekende heeft de matchingtool ingevuld. En bovenaan staat: jouw bedrijf! Dan kan diegene supermakkelijk doorklikken naar het bedrijfsprofiel. Na het lezen van meer informatie weet die werkzoekende het zeker, dit bedrijf zou ik wel eens mee willen kennismaken. Laten we een kop koffie drinken!
Via de 'kop koffie' button op het bedrijfsprofiel kan de werkzoekende supermakkelijk met jou als bedrijf in contact komen. En die awkward kennismakingsgesprekken zijn verleden tijd. Want de matchingtool vormt dé opening voor een goed gesprek, om erachter te komen waarom jullie zijn gematcht! Zeg maar dag tegen die torenhoge drempels en verwelkom veel nieuwe leuke medewerkers. De kop koffie button kan je zelf aan- en uitzetten via je dashboard.
Stage- en traineeshipprikbord
We spraken in de opstartfase enorm veel studenten en zij geven allemaal aan dat het vinden van een stage of traineeship in Friesland supermoeilijk is met heel veel hoofdpijn tot gevolg. Met de hele klas gaan ze vervolgens naar de Randstad voor opdrachten omdat hier 'niks te vinden is'. Maar dat is niet waar! En heel erg zonde, want het zien van mooie bedrijven tijdens je studietijd is key om in Friesland je carrière op te bouwen.
Een ouderwets prikbord zoals vroeger in de supermarkt, maar dan digitaal.
Precies dat gat gaan we dichten met het stage- en traineeshipprikbord. Met dit prikbord halen we alle tussenliggende barrières weg en brengen we de studenten rechtstreeks in contact met bedrijven, en vice versa. Zowel studenten als bedrijven kunnen via het prikbord plaatsen wat ze zoeken en aanbieden.
Hoe dat werkt? Op het prikbord staan oproepen van mensen die een stage/traineeship zoeken en oproepen van werkgevers die op zoek zijn naar stagiaires of trainees. Als je als werkgever een interessante stagiair of trainee ziet, kan je hier eenvoudig op reageren door je contactgegevens achter te laten. Deze contactinformatie gaat rechtstreeks naar de student of oproeper toe. Hetzelfde geldt andersom, wanneer bijvoorbeeld een student reageert op een stage-oproep van jullie als werkgever. De verantwoordelijkheid om vervolgens contact te leggen ligt bij degene die de oproep heeft geplaatst. WRK.frl/ zit hier dus niet tussen! Wij hebben geen toegang tot de persoonlijke informatie die door de werkgever, stagiair of trainee wordt gedeeld anders dan de openbare oproep die geplaatst wordt.
Een stagevacature plaats je net zoals een gewone vacature, maar dan vink je voor het type baan "stage" aan.
En nu: oan 'e slach! Hieronder vind je alle praktische informatie.
Account aanmaken
Om een bedrijfsprofiel aan te maken kan je je via onderstaande link aanmelden. Dit kan onder het kopje "aanmelden".
Wist je dat je je met dezelfde inloggegevens aan de slag kan bij Make it in the North? Probeer het nu!
E-mailadres wijzigen
In het dashboard omgeving van het bedrijf of organisatie staat in de blauwe linker kolom het kopje 'Profiel'. In deze profielinstellingen zie je het opgegeven e-mailadres van het account. Indien je deze wilt wijzigen kan dat door in hetzelfde vlak het nieuwe e-mailadres te typen. Vervolgens klik je op de knop 'Profiel bijwerken' en de verandering wordt doorgevoerd. Je ontvangt ook een e-mail van deze wijziging.
Bedrijfsprofiel
Het volgende kan je toevoegen aan het bedrijfsprofiel. Er zijn verschillende pagina's in het dashboard die je kunt vullen.
Pagina 1: indeling bedrijf
- Bedrijfskleur: deze moet ingevuld worden als HEX-kleurcode. (Voorbeelden: #B0171F, #FFFFFF of #2288A4)
- Bedrijfslogo: hier kun je je bedrijfslogo toevoegen. De bestandstypen JPG, PNG & SVG zijn toegestaan.
- Omslagafbeelding bedrijf: deze staat als optioneel, maar wij raden enorm aan om deze wel in te vullen. Een toffe foto van het bedrijf en wat collega's is bijvoorbeeld wel een aanrader. Persoonlijke foto's doen het altijd goed!
Pagina 2: algemene informatie
- Naam organisatie
- Introductie: deze tekst staat dikgedrukt bovenaan het bedrijfsprofiel en is het eerste wat werkzoekenden zullen lezen. Maak dit een pakkende tekst, die gelijk de aandacht trekt van werkzoekenden.
- Samenvatting: deze tekst wordt niet direct volledig weergegeven. Deze tekst is voor verdere toelichting over het bedrijf. Bijvoorbeeld: waarom het zo tof is om te werken bij deze organisatie.
- Telefoon: hier kun je optioneel het telefoonnummer van het bedrijf toevoegen
- Website: hier kan je jullie website toevoegen, zodat werkzoekenden jullie eigen website gemakkelijk kunnen vinden.
- E-mail: hier kan je het mailadres van het bedrijf toevoegen.
- Open sollicitatie toestaan? Deze knop kun je aan of uit zetten. Indien je deze aanzet dan staat er op het bedrijfsprofiel een blok waar werkzoekenden hun open sollicitatie achter kunnen laten.
- Open voor een kopje koffie? Wil je dat werkzoekenden jullie gemakkelijk kunnen bereiken? Zet deze schakelaar om zodat werkzoekenden eenvoudig hun naam en e-mailadres/telefoonnummer kunnen e-mailen, zodat je zelf contact met ze kunt opnemen.
Pagina 3: bedrijfslocaties
- Locatie naam: vul hier de naam van de locatie in. Dit kan het adres zijn of de plaatsnaam van de locatie. Het is van belang om deze goed in te vullen.
- Hoofdkantoor: deze schakelaar kan je aan of uit zetten. Bij meerdere locaties is het mogelijk om aan te geven welk adres het hoofdkantoor is.
- Telefoon: optioneel kan je hier een telefoonnummer invullen.
- Locatie: hier vul je het adres van het bedrijf in.
Pagina 4: Bedrijfstags
- Locatie (gemeente): hier vul je de gemeente(s) in waar het bedrijf zich bevindt. De vacatures die jullie plaatsen dragen ook automatisch deze tag. Voorbeeld: als iemand op de pagina van de gemeente Harlingen kijkt naar vacatures in de gemeente dan is het mogelijk dat jouw vacature hiertussen staat.
- Sector: hier vul je de sector(en) in waarin het bedrijf opereert.
- Sustainable Development Goals: landen voeren de SDG’s uit op nationaal en internationaal niveau. Mocht jullie bedrijf werken aan enkele van deze doelen dan is dit toe te voegen op het bedrijfprofiel. Voor meer informatie kijk op de website van SDG Nederland.
- Bedrijfsgrootte: hier kan je de grootte van het bedrijf invullen indien gewenst.
Pagina 5: sociale media
Hier kan je de socialmediakanalen van jullie organisatie toevoegen. Door op de knop te klikken "voeg een nieuw socialmediakanaal toe" kan je zoveel kanalen toevoegen als je wil.
Matchingtool
In het dashboard vind je ook de mogelijkheid om onze unieke matchingtool in te vullen. Wil je weten hoe het eruit komt te zien voor werkzoekenden? Probeer de matchingtool dan zelf uit!
- Ga naar je dashboard en klik op vacatures. Vervolgens zie je alle vacatures die nu bij jullie openstaan.
- Klik op ‘Bewerk baan’ om de vacature die je wilt sluiten aan te passen.
- In de vacature zie je twee dingen staan die belangrijk zijn om aan te geven wanneer de vacature zichtbaar is, dit is het veld “Wanneer moet de vacature online?”. Daarnaast staat het veld die moet aangeven wanneer de vacature niet meer zichtbaar moet zijn, dit is het veld “Wanneer moet de vacature offline?”.
- Wanneer je het tweede veld betreft “Wanneer moet de vacature offline” aanpast naar de datum van vandaag, zal het binnen ons systeem aangepast worden en zal deze offline gaan.
En zo sluit je een vacature.
Wij hanteren de policy dat alleen vacatures van je eigen bedrijf/organisatie kunt plaatsen op onze site en geen bemiddelingsvacatures voor klanten.
Een stagevacature plaats je net zoals een gewone vacature, maar dan vink je voor het type baan “stage” aan.
Direct aan de slagVia de inlog- en registratiepagina kun je naar het dashboard van jouw organisatie.
Naar het dashboardKijk op de direct aan de slag pagina. Hier staat een video over hoe je een bedrijfsprofiel maakt. Daarnaast staat onderaan de pagina staat een stap voor stap beschrijving van ieder item wat je kan invullen.
Lees meerIn het bedrijfsdashboard vindt je ook de mogelijkheid om onze unieke Matchingtool in te vullen. Deze matcht werkzoekenden en werkgevers op basis van bedrijfscultuur. Wanneer een werkzoekenden met jullie organisatie matcht toont de tool verscheidende algemene tekstjes om de werkzoekenden context te geven aan de matchuitslag.
Naar het dashboardIn het dashboard omgeving staat in de blauw linker kolom het kopje ‘Profiel’. In deze profielinstellingen zie je de huidige e-mail staan van uw account, als je deze wilt wijzigen dan kun je dat doen door in het zelfde vlak het nieuwe e-mailadres te typen. Vervolgens klik je op de knop ‘Profiel bijwerken’ en de verandering wordt doorgevoerd. Je ontvangt ook een e-mail van deze wijziging.
Naar het dashboardBen je het wachtwoord vergeten? Je kunt uw via onderstaande link je e-mailadres invullen en een wachtwoord-reset aanvragen. Als het ingevoerde e-mailadres bij ons bekend is dan wordt er een mail gestuurd naar deze inbox met een link om het wachtwoord te resetten.
Wachtwoord vergetenOm een bedrijfsprofiel aan te maken kan je je via onderstaande link aanmelden. Dit kan onder het kopje “aanmelden”.
Meld je hier aanWRK.frl/ werkt aan de mogelijkheid om de vacature(s) van jouw eigen bedrijfswebsite te laten scrapen. Mocht je als organisatie interesse hebben in deze mogelijkheid. Meer weten of vragen? Mail dan naar info@wrk.frl.
Scrapen is in enkele gevallen niet mogelijk:
- Engelstalige vacatures (WRK.frl/ is momenteel een Nederlandstalig platform net Nederlandstalige vacatures)
- Technisch uw website niet geschikt is om te scrapen
- Technisch niet mogelijk als uw organisatie valt in het vakgebied van arbeidsbemiddeling of vergelijkbaar vakgebied.
WRK.frl/ heeft geen inzicht in reacties op sollicitaties, kopjes koffie of andere mogelijke contactmomenten tussen werkzoekenden en werkgevers. Als een bedrijf niet reageert op een sollicitatie, kopje koffie of iets anders dan ligt deze verantwoordelijkheid bij het bedrijf zelf. Het kan altijd zo zijn dat de email van een mogelijke sollicitant in de spam is beland, we raden altijd aan de spamfolder altijd regelmatig te controleren.
WRK.frl/ heeft geen inzicht in de gegevens van de sollicitanten. Wij kunnen geen contact opnemen met deze werkzoekenden.
Op ons stageplatform vind je oproepen van studenten die een stage zoeken en vacatures voor een stage. Studenten kunnen heel eenvoudig en gratis hun oproep voor een stage achterlaten, waarna deze gecheckt wordt door onze webbeheerders voordat deze online gaat. Bedrijven kunnen op hun beurt eenvoudig reageren op een stage-oproep door hun contactgegevens achter te laten. Deze contactinformatie gaan direct naar de “stage-oproeper”/student toe. De verantwoordelijkheid om vervolgens contact te leggen ligt dan bij de student/stage oproeper. WRK.frl/ heeft geen toegang tot deze informatie. Indien er dus geen vervolgactie komt vanuit een student kan WRK.frl/ een bedrijf niet helpen verder contact op te nemen.
Bedrijven kunnen zoals gewoonlijk een vacature aanmaken in hun dashboard. Door deze vacature te markeren als een stage komt deze automatisch op het stageplatform te staan!
StageplatformHet is mogelijk om in de vacature een link te plaatsen naar jullie eigen website waar sollicitanten kunnen reageren. Als je deze link niet invult dan komt er automatisch een formulier op te staan waardoor de sollicitatie direct doorgestuurd wordt naar het door jou opgegeven e-mail. Als WRK.frl/ hebben wij geen inzicht in de informatie van sollicitanten.
Als bedrijf is het mogelijk jullie vacatures plaatsen op WRK.frl/. De vacature kun je aanmaken in het bedrijfsprofiel, deze komt dan in ons systeem op ‘wachtend’ te staan. De vacature wordt dan goedgekeurd en zodra dat gebeurd is dan is de vacature zichtbaar op het platform.
Als je informatie verandert in het dashboard moet je altijd op de knop “Bedrijf bijwerken” klikken. Deze blauwe knop staat helemaal rechts onderaan de pagina.